Перейти до вмісту

Перший директор середньої школи № 171
м. Києва до 1974 р. Болдирєв Василь Єлисейович

У всі часи школа виконувала державне замовлення – готувала молоде покоління до життя. Київська середня школа №171 виникла в той період, коли в країні і в світі пришвидшувався технічний прогрес.

Молоде покоління людей повинно було, вступаючи в життя, опановувати такими якостями, які не змогла дати колишня система навчання і підготовки молоді до життя. Не відповідна потребам часу орієнтація у виховній роботі на теорію А. С. Макаренко про виховання всіх дітей в єдиному колективі без урахування вікових особливостей, намагалася внести корективи і в саму дидактику (чому і як навчати) і в методику викладання предметів.

Школа повинна була не тільки озброїти змістом основних наук, але і максимально забезпечити розвиток розумових здібностей, забезпечити тягу до знань та усесторонній розвиток. Для цього потрібно було створити школу тільки у складі 9-11 класів, щоб створити однаковий віковий колектив учнів. Це дозволило обладнати учбові кабінети і лабораторії, і перейти до активної ролі учня на уроці.

Так народилася в 171-й школі кабінетна система як нова форма організації навчального процесу.

Як з ланцюгової реакції, все це вимагало від вчителів глибших знань, підвищення майстерності викладання, за якого від них вимагалося навчати не лише сильних, активних учнів, але і учнів зі зниженою активністю. В результаті стало нормою, що з кожного класу тільки 1-2 учні не вступали до вузів.

Наявність у школі до 16 паралельних класів створила необхідність внести зміни в організацію методичної роботи з вчителями. Предметні комісії допомогли вчителю в його практичній роботі. Це забезпечило дійсно творчий обмін досвідом в галузі методики викладання.

Змінився стиль роботи з управління школою і педагогічним колективом. Директор школи став вчителем вчителів, а не просто адміністратором.

Директор середньої школи № 171
м. Києва з 1974 по 1987 р.

Григоренко Ніна Федорівна , народилася 22 липня 1931 р. в м. Києві, в сім’ї математиків. Після закінчення середньої школи вступила до Київського державного Університету ім. Т. Г. Шевченка. Працювала вчителем математики з 1954 р. по 1955 р. в школі № 2 м. Ржищев. З 1955 року викладала математику в київській школі № 47. В 1961 році Ніну Федорівну направили працювати в київську школу № 171. З 1963 року обіймала посаду заступника директора з навчально-виховної роботи, а в 1974 році – стала директором київської школи № 171. З 1986 року викладач математики в Києво-Печерському ліцеї № 171 “Лідер”.

Ніна Федорівна – вчитель-методист вищої категорії, нагороджена знаком “Відмінник освіти” , орденом Трудового Червоного прапора, медаллю “До 100-річчя з дня народження Леніна”.

За 12 років на посаді директора школи Ніна Федорівна внесла суттєвий вклад у розвиток нашого навчального закладу. Було створено кабінетну систему, створено кабінет інформатики. Була проведена добудова школи. Директор поставив перед собою мету – удосконалення методичної роботи вчителів і досягнення високого наукового рівня викладання предметів. Перед кожним вчителем була поставлена задача: зацікавити учнів предметом, розвивати творчі здібності учнів, стимулювати участь у предметних олімпіадах, навчити школярів самостійно працювати з підручниками. Ніна Федорівна приділяла велику увагу виховній роботі з учнями, вихованню творчої особистості. Постійно приділяла увагу вихованню в учнях критичного ставлення до своїх дій. Однією з традицій школи стало займати призові місця на предметних олімпіадах. Велику увагу звертала на пошукову роботу з історії країни, до якої залучала кожен клас.

Директор середньої школи № 171
м. Києва з 1987 р.

 Кравченко Дмитро Григорович , народився в м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області в сім’ї інженера-економіста і вчительки в 1955 році. Після закінчення середньої школи працював на заводі, вчився на історичному факультеті Івано-Франківського і Київського педагогічних інститутів. Вчитель в третьому поколінні. Закінчивши інститут, працював вихователем групи продовженого дня, вчителем історії і суспільствознавства, заступником директора школи. В лютому 1987 року першим в місті Києві був обраний директором колективом вчителів.

В 1989 році одним з перших в Києві почав реформування навчального закладу, створив на базі СШ № 171 Києво-Печерський ліцей “Лідер” – навчальний заклад нового типу з всеукраїнськими і світовими досягненнями. Ліцей визнано лідером української освіти. Головною метою реформ в ліцеї є створення якісно нових умов для інтеграції України в європейський освітній простір, формування нової особистості учня, моделі випускника, який би міг відстоювати свої права цивілізованим шляхом, був самодостатнім, мав багаж професійних вмінь і навичок, був конкурентоздатним на європейському ринку праці.

Дмитро Григорович – вчитель-методист, нагороджений Грамотами Управління освіти Печерського району м. Києва, Головного управління освіти м. Києва, Міністерства освіти і науки України, Знаком “Відмінник освіти”, “Подякою Голови Печерської райдержадміністрації м. Києва”, “Почесною подякою мера м. Києва”. Був депутатом Печерської районної ради депутатів двох скликань (1990-1994 і 1998-2002). Одружений, має двох синів 1977 і 1984 р. народження.Києво-Печерський ліцей “Лідер” багато років був і залишається творчим полігоном, де багато що робилося вперше в Києві.

Введено:

  • в навчально-виховний процес і навчальний план “Розвиваючий блок навчання” (з 1990 року);
  • з першого класу викладання інформатики і обчислювальної техніки (з 1991 року); форма ліцеїста (з 1992 року);
  • ліцейна символіка (емблема, прапор, девіз, гімн);
  • поняття “ринок освітніх послуг” (з 1990 року);
  • Іnternet в навчальний і виховний процес (1996 рік);
  • проект “Інтеграція освіти в європейський освітній простір” (з 1994 року);
  • модель випускника української школи, конкурентоспроможного на європейському ринку праці (1995 рік);
  • принципово нова концепція і програма викладання інформатики і обчислювальної техніки (з 1991 року);
  • проект “Технологічна школа” (1996 рік);
  • програма обов’язкового навчання комп’ютерної грамоти вчителів (з 1996 року);
  • проекти “Лідер-данс, “Лідер-спорт, “3аочная математична школа, відкрита математична олімпіада (1994 роки);
  • Київський міжнародний математичний Фестиваль (2002 рік);
  • на базі шкільної бібліотеки інформаційно-комп’ютерний центр з доступом в Internet (1998 рік);
  • система навчальних комп’ютерних модулів в класних учбових кімнатах (1999/2000 навчальний рік);
  • мультимедійна кабінетна система (2002 рік), і багато іншого…