Співпраця КПІ та Києво-Печерського ліцею “Лідер”
КПІ ім. Ігоря Сікорського та Києво-Печерський ліцей №171 “Лідер” 4 квітня уклали меморандум про співпрацю. Від університету документ своїм підписом скріпив ректор академік НАН України Михайло Згуровський, від імені ліцею – директор Дмитро Кравченко.
Власне, з одним із найвідоміших у столиці середніх навчальних закладів, яким є “Лідер”, деякі підрозділи КПІ уже мають давні контакти, але підписаний документ виводить ці відносини на якісно новий рівень. Університет і ліцей стали повноправними партнерами, які вибудовуватимуть свої подальші дії з урахуванням нових можливостей і перспектив.
Як зауважив ректор під час обговорення особливостей співробітництва, дружні стосунки дозволятимуть ліцеїстам та їхнім наставникам не лише знайомитися з науковими школами, працювати в лабораторіях і в науково-технічних гуртках університету, а також залучати окремих школярів до участі в реалізації конкретних проєктів, але й користатися можливостями кампусу КПІ – а це і спортивні споруди та майданчики, і великий Центр культури і мистецтв, краща в країні університетська Науково-технічна бібліотека і багато чого іншого. Але найголовніше, підкреслив він, – це середовище, атмосфера, спілкування, що можуть запалювати підлітків романтикою науки та технічної творчості, що, в кінцевому підсумку, може визначити їхню подальшу професію і долю та й масштаби їхньої діяльності. “Ми хотіли б запропонувати співпрацю не тільки за якимось одним напрямом, але й за усіма, які є в нашому університеті, – в науці, освіті, інноваціях. І, звичайно, в галузі культури, спорту, тобто гармонійного людського розвитку”, – наголосив Михайло Згуровський.
Варто відзначити, що розширення співпраці між відомим столичним ліцеєм і провідним технічним вишем країни є відповіддю на виклики, з якими останніми роками зустрілася уся вітчизняна освітянська сфера. Про них відверто говорили учасники розмови. Йшлося насамперед про той розрив, який утворився між середньою та вищою школою у питаннях впровадження в шкільні освітні програми вивчення основ нових технологій і галузей знань, які буквально увірвалися в наше життя і на очах змінюють можливості всього людства. І, звісно, про проблеми викладання у середній школі точних наук, адже є нагальна необхідність піднесення рівня фізико-математичної освіти школярів і, до того ж, формування в них здатності використовувати здобуті теоретичні знання на практиці. Подолання цього розриву – справа не лише двох конкретних закладів освіти, що вирішили працювати спільно, а усієї освітньої галузі. “Тому бажано було б залучити до цієї роботи ще й Міністерство освіти, тобто створити певний трикутник. Бо те, що ми можемо з вами робити задля подолання цього розриву, носить загальнодержавний характер”, – таку думку висловив під час обговорення Дмитро Кравченко.
Положення документа про співпрацю – це, насправді, лише декларація про спільне бачення напряму, в якому слід рухатися. А його підписання – це не кінець шляху до започаткування справжніх партнерських стосунків, а його початок. “Меморандум – це рамковий документ, а далі нам потрібно буде працювати за планом, у якому поставлено конкретні цілі та завдання, що їх ми намагаємося досягати, – зауважив Михайло Згуровський. – Нам, звичайно, потрібно створити спільну команду, яка буде відпрацьовувати програму наших дій”. Отож просто під час перемовин було визначено відповідальних за цю діяльність осіб: від КПІ ім. Ігоря Сікорського ними стануть проректор з науково-педагогічної роботи Олексій Жученко і директорка департаменту навчально-виховної роботи Ольга Дзикович, з боку ліцею “Лідер” – заступниця директора Мар’яна Чалик і завідувачка кафедри інформатики Марія Касьян..
Звісно, в освітньо-науковій сфері було визначено і кілька основних напрямів, які є найцікавішими для співпраці, – як для ліцею, так і для університету. Про них у розмові з представниками університетських медіа докладніше розповів Дмитро Кравченко: “Це основи системного аналізу, основи штучного інтелекту, основи криптографії, основи аерокосмічної техніки і основи біотехнологій. Тобто ті сучасні напрями, які дають дитині змогу, маючи здобуті у школі певні теоретичні знання, потім їх, з одного боку, використовувати в практичній площині, а з іншого – готувати себе до майбутньої інженерної діяльності за цим передовим напрямом”Зрозуміло, що для КПІ така співпраця є не менш важливою: завдяки їй університет гарантовано отримає вмотивованих і підготовлених до серйозного подальшого навчання вступників. “Якщо ми підтримуватимемо і сприятимемо розвиткові середньої школи, наша вища школа отримає краще вмотивованих і ґрунтовно підготовлених студентів, – поділилася своїми міркуваннями Ольга Дзикович. – Тому з нашого боку ми, згідно з меморандумом, передусім забезпечуватимемо методичну підтримку. За нами також створення так званих посібників і програм з подальшим їхнім впровадженням у середній школі. В такий спосіб ми спільно з ліцеєм спробуємо створити експериментальний майданчик… Звичайно, ми будемо раді бачити ліцеїстів у наших гуртках, учасниками наших інженерних шкіл, предметних олімпіад і конкурсів тощо”.